F.C. København Kvindefodbold og adidas indgår aftale

F.C. København og adidas udvider samarbejdet med en ny aftale, der sikrer F.C. Københavns kvindehold deres helt egen spilletrøje, som adskiller sig fra herrernes.

Med den nye aftale prioriterer adidas og F.C. København kvindefodbolden højt ved at sikre, at kvinderne får deres helt egen adidas-kollektion – dog udviklet ud fra det velkendte F.C. Københavnske stilunivers, men med nye tilføjelser og variationer.

F.C. Københavns kvindehold får ganske usædvanligt deres egen spilletrøje og ikke den samme trøje som herrerne, som det ofte ses verden over. På spilletrøjen vil kvinderne få deres egen sponsor på fronten, når den rette aftale er på plads.

Aftalen sikrer en stærk platform til kvinderne, når de går på banen til den første kamp til august.

”Vi er meget glade for den nye aftale og adidas’ opbakning til kvindefodbolden. Aftalen bidrager til, at F.C. Københavns kvindehold får den bedste tænkelige start med et stærkt brand i ryggen. Igen kan vi konstatere, at vi er meget attraktive for store internationale brands at samarbejde med, og vi glæder os over, at adidas – ligesom vi - ser store muligheder i kvindefodbolden i København,” siger F.C. Københavns kommercielle direktør, Mikkel Grove Lindsted, der også glæder sig over, at aftalen vil bidrage til en mere divers fanshop med merchandise og tøj til alle.

”Vi har et stort ønske om at favne bredt og tilbyde alle muligheden for at iklæde sig det F.C. Københavnske logo på forskellig vis. Vi skal være relevante for enhver, og med den her aftale kommer vi det et stort skridt nærmere.”

Adidas vil med på rejsen
Nordic Sports Marketing Director hos adidas, Elin Sundell Nilsson, mener, at der er et stort potentiale for kvindefodbolden i København:

”F.C. Københavns kvindehold kan få stor betydning for dansk kvindefodbold, og nu begynder en rejse, som vi er meget stolte af at være med på. For adidas er det yderst vigtigt at investere i kvindefodbolden, og derfor er vi meget glade for denne aftale med F.C. København.”

Aftalen løber frem til sommeren 2028 og gælder både spilletøj, træningstøj og leisure wear. Den nye spilletrøje bliver præsenteret i løbet af sommeren, mens hele kollektionen kommer senere på året.

adidas